Tag Archives: lies

Due prominence

The Leveson inquiry examining the culture, practices and ethics of the press concluded with a printed report on the 29th November 2012. It recommended that the press – having failed to effectively regulate itself, despite being given more than one chance to do so – be regulated by a truly independent regulator with some form of statutory underpinning. What this meant in simple terms: because the press so clearly cannot be trusted to a, behave appropriately and b, punish any misdemeanors through the PCC, some formal system is needed to ensure that appropriate sanctions would actually be applied.

The press took this as the ‘end of press freedom’ and has been fighting against any form of regulation (again) ever since. What is interesting, though, is that whilst this fight has been ongoing the press has still been completely ignoring the PCC code of practice – which, as I have commented before, is actually not bad. What the PCC code of practice (both the shortened quick bullet points, and the longer, more detailed examination of how a modern press should behave) demonstrates is that newspaper editors understand the kind of behaviour that a decent, moral press would engage in, and what is unacceptable. It clearly isn’t ignorance of what a good press should be that is holding editors back, it is rather that they understand that they can completely ignore such a code as there are no sanctions for doing so.

Think of the PCC code of practice as being exactly the same as the New Year’s Resolutions you might set yourself: sure, you understand that eating healthy is a good thing to do and you could even right a perfectly logical rationale in support of it; this doesn’t mean you have any intention of sticking to the resolution and nor is there any external reason why you should. Most New Year’s Resolutions end in abject failure; just like the PCC and press self-regulation.

In terms of the Leveson report and the ongoing press struggle against any form of regulation you’d think it would be in the interests of the press to abide, strictly by the code to demonstrate to everyone that they are capable of self-regulation without statutory underpinning.

Yet they haven’t changed their practices at all.

One of the clearest examples is the PCC code of practice stating that:

A significant inaccuracy, misleading statement or distortion once recognised must be corrected, promptly and with due prominence, and – where appropriate – an apology published.

This, to my knowledge, has never happened – either before or after the Leveson report was published. The latest example is provided by the Sun:

I’m pretty sure that this story (having done the rounds on the Internet very effectively) wasn’t published in a tiny corner on page 2 (the page which is the least read in the newspaper format according to what I’ve read in the past).


The image was taken by Giles Goodall, you can follow him on Twitter if you’d like.


PS: Clicking on the Angry Mob TV videos earns me money, so feel free to have a click on them before you leave the site to help pay for web hosting.

MailOnline fakes Austrian snowstorm picture

MailOnline have an article on heavy snow in Austria, and have decided to claim that a photograph taken in a famously snowy region of Japan is actually of one of the locations in Austria that they describe in the article. Here is the photograph from the MailOnline homepage (note a pretty dire headline fail as well):

In the article itself the photograph is accompanied by the following caption:

Tunnel vision: The road into Ischgi was briefly open before being closed because of avalanche fears

If you do a search for the image using TinEye you get 142 results clearly showing the Japanese origins of the photo. Here is a link to one blog that not only contains the picture from the Daily Mail article, but also lots more lovely snow pictures to look at to take your mind off of the mild, grey winter we’re experiencing this year. Also, check out the date of that blogpost: 29 December 2010. The Mail is claiming a picture that is over a year old has just been taken in Austria. Not to mention that the cars in the picture are driving on the wrong side of the road for Austria.

What baffles me is how the Mail ever thought they could get away with this obvious deception – a deception that has been pointed out numerous times in the unmoderated comments under the article. You would have thought everyone would be on their best behaviour whilst the Leveson inquiry was ongoing. Obviously not.

UPDATE:

Whilst is appears that the Mail website has now removed this image, they did not have time to remove it from the print edition of the Daily Mail:

The photo includes the same caption as the original online version of the article, claiming the photo is from the recent snowstorm in Austria. This is embarrassing considering the Daily Mail’s photo editor – Paul Silva – is currently appearing in front of the Leveson inquiry.

Here lies Winterval: 1998-2011?

So, after a lot of resistance – distorted, truth-bending resistance – the Daily Mail have published a correction after Melanie Phillips claimed that:

Christmas has been renamed in various places ‘Winterval’.

Tabloid Watch has charted the great effort the complainant – regular Tabloid Watch reader James – went to in order for the Daily Mail to admit to the simple truth that Winterval was simply a tabloid fiction. As usual the Mail took a month to respond to the complaint – remember the PCC’s slogan is ‘Free, fast, fair’ and that Daily mail editor Paul Dacre keeps defending the PCC as effective – and when they did they argued that:

The nit-picking suggestion that the term “Christmas” refers only to Christmas Day cannot be supported by anyone with a modicum of common sense. And Phillips did not say the term was intended to replace Christmas Day.

Much wrangling later they finally issued in print and online the following apology:

We stated in an article on 26 September that Christmas has been renamed in various places Winterval. Winterval was the collective name for a season of public events, both religious and secular, which took place in Birmingham in 1997 and 1998. We are happy to make clear that Winterval did not rename or replace Christmas.

Amazingly – in what appears to be a first – the Daily Mail website has also added the same clarification to the bottom of the original article as well. The Daily Mail is to be commended for this – they have done the right thing.

There are a few remaining questions:

  1. Will Melanie Phillips acknowledge the correction in her next column with any sort of apology?
  2. Will Melanie Phillips apologise to me for responding to my polite email pointing her in the direction of my essay on the Winterval myth by claiming that my message was ‘as arrogant and ignorant as it is offensive’?
  3. Will she also admit that her claim that my blog post about her was ‘highly defamatory and contains false allegations for which you would stand to pay me significant damages in a libel action’ was complete rubbish – given that her own newspaper has now had to issue a correction on her behalf?
  4. Will Winterval still be repeated by politicians / journalists and so forth in the same way that it always has done following various previous debunkings?

I will always be tempted to refer back to my initial point on the Winterval myth: the most depressing thing about it isn’t neccesarily its longevity, but the fact that the original story was so clearly completely untrue and contained clear statements from the council that demonstrated this. It should never have been born, let alone be fed until it was big enough for politicians and far right groups alike to befriend.

Anyway, if you’re in the spirit for more on this please feel free to read my piece on Comment is Free. Or, you could settle down and read my lengthy essay on the matter.

One minute, you’re relaxing on holiday…

The next, someone contacts you to tell you that you’re in the Daily Mail and you soon realise that whilst you were out of the country someone had grabbed your life, twisted out of all recognition and published it to the world.

Welcome to the story of Hayley Quinn who this happened to in October.

Hayley Quinn describes herself as a ‘dating coach and writer’ and a ‘specialist in the arts of conversation, persuasion and seduction’. The Daily Mail described her as: ‘the matchmaking expert who cannot hold down a boyfriend’. Just one slight problem with that description: Hayley was at the time of publication on holiday with her boyfriend of 10 months. Hayley has been kind enough to go through the entire Daily Mail article and point out just what parts of it were inaccurate or simply an invention of the writer – the byline belongs to one Lauren Paxman, you are all welcome to join me in a slow handclap for her once you get to the end of this blog post.

All the parts highlighted in bold are my emphasis and are tackled by Hayley below the chunks of the Mail article. Bear in mind that Hayley never gave any form of interview to the Daily Mail so the constant ‘she said’ stuff the article uses are either made up or taken from a Now magazine article which you can read in full here – links given at the bottom of the article. If you read the Now magazine article – which must presumably be the source of the Daily Mail article – you can see just how much invention, exaggeration and distortion is used by the Daily Mail to ‘sex-up’ the article and to create a completely different Hayley Quinn than you meet in the Now magazine article.


It’s an age old problem that even formed the basis of Jane Austen’s novel, Emma, the better you are at advising others on dating, the harder it often is to find yourself a partner.

But Hayley Quinn, who has helped teach 100,000 men how to seduce women cannot find a boyfriend for a reason that would have scandalised high society Georgians: she is addicted to casual flings.

The 100,000 figure is inaccurate: more like 10,000. Internet forums have thought that I purposely exaggerated this figure: in fact the paper just made it up.

As for the ‘addicted to casual flings’ accusation: I’m not a saint but I am not a sex addict – and ironically this article came out when I was on holiday with my boyfriend of 10 months in Malta.

The frustrated 24-year-old earns £40,000-per-year as a professional dating expert who teaches shy guys to bag the woman of their dreams.

Made up figure: I also didn’t want any salary released to the public as I didn’t want to appear to be in a better/ worse position than my competitors.

But despite going on more than 200 dates in the past year herself – often as many as seven in seven days – she cannot hold onto a man.

Made up. I have maybe been on 30 but I’ve been monogamous with my boyfriend for some time.

Hayley says she has become so good at seducing men she is ‘addicted’ to it and finds it impossible to settle down.

The pretty brunette, who lives in central London, describes herself as ‘a more extreme Carrie Bradshaw character from Sex and the City’.

She said: ‘My bigger problem is that there’s one client I just can’t crack – me‘.

A fantastic piece of creative writing.

‘Despite what my job may imply of me, I’m a hopeless romantic at heart, and can’t seem to find the right guy for me’.

‘I would love to be whisked off my feet and proposed to but, despite falling head over heels numerous times – often with clients – it just hasn’t happened’.

This implies that I’ve had romantic affairs with my clients, this is untrue and detrimental to my business.

‘I can’t follow my own advice and seem to be able to find love for anyone and everyone but me.

‘I’ve kept a diary of all my dates, work and personal, so I can keep track, and call it my ‘Sexcapades‘.’

This implies I go on dates for work = escorting. Nope I teach other guys how to date women in a theoretical, seminar based fashion.

I haven’t named it this [‘sexcapades’] (in fact working title is ‘first date to wedding bells’ as the diaries mainly describe the progression of my relationship with my boyfriend. I may have used the word ‘sexcapades’ historically but this is anachronistic.

She added: ‘The problem is I’ve become so good at the dating game that I’m addicted to it.

‘Now, if I spot someone I find attractive I challenge myself to seduce him into bed. And I never lose.

‘I simply can’t get enough of the thrill of the chase. I’m addicted to dating and each fling only fuels my appetite for the next.

‘It’s meant that, for now, I’ve had to postpone all thoughts of my dream wedding to Mr Right.’

I don’t think I’ve ever challenged myself to seduce someone into bed. I traditionally have dated mostly women and have only ever slept with 6 men… which is hardly a record breaking amount. Two of those were ‘flings’ four ‘long term relationships’… not salacious stuff. The truth is my luck with guys is a bit rubbish – or it has been – but not because I have an addiction.

‘The irony isn’t lost on me – I train men how to be successful with women, but can’t find the right guy myself!’

Hayley, who grew up in Devon, became a serial dater after the DJ boyfriend she moved to London with aged 18 cheated on her with two women – at the same time.

Cornwall actually.

She said: ‘I was very much a one man woman and wanted nothing more than to spend the rest of my life with him.

‘So when I discovered he had cheated on me with not one, but two women while on holiday in Las Vegas, the revelation shook my outlook on life and love to the core.

John B (my ex) is a great friend of mine and I would never have wanted something so scathing printed about him.

‘I felt like I was out of my depth and I hated the way he’d made me feel so helpless and unable to influence my own happiness.

‘My life had been turned upside down by the man who told me he loved me and had then had a threesome behind my back, and so in a bid to take back control I went on a dating spree.’

This happened when I was 18, we were then together in a monogamous relationship until I was 23, then I began to date again after we’d broken up. His behaviour did not trigger a ‘dating spree’.

Hayley has also been given regular dating columns in men’s magazines and on dating sites, reaching out to more than 100,000 men.

Earning a healthy £40,000 salary from all of her dating exploits, she has turned her passion into a career.

She said: ‘I’ve been so successful I frequently receive messages of thanks and gifts from men I’ve helped find romance.

Many of the guys who come to me are just happy they get to sleep with someone!’

‘But as for me, I’m still single I’m continuing my search for Mr Right.’

Repetition of inaccurate figures.

I’ve received one book from a client- no other presents. This again feels ‘escort-y’.

This REALLY implies that there’s more to what I teach than conversation skills.

I’m not single anymore.


Hayley would like her version of events to travel as far and as wide as possible, so please share this on Twitter (you can find me: @uponnothing or Hayley: @hayleyquinn to RT). You can also visit her website to find out more about what she actually does.

For my part, let me just repeat one of the claims that the Daily Mail makes in this article: ‘Many of the guys who come to me are just happy they get to sleep with someone’. No matter how many times I read this I cannot take away any other message but: ‘Hayley’s service includes sleeping with all of the men who use it’.

The Leveson Inquiry into the culture, practice and ethics of the press must have our full support. We can’t go on accepting that this is just what newspapers do.

You can start the slow hand-clapping for Mail hack Lauren Paxman now.


Here are the two Now magazine pages hosted on my Mediafire account: Now Page 1, Now Page 2.

 

Do computer games leave children with ‘dementia’?

Daily Mail headline: ‘Computer games leave children with ‘dementia’ warns top neurologist’. The first two paragraphs of the article:

Children’s brains could be left damaged and they could suffer temporary ‘dementia’ by playing computer games, a leading scientist has warned.

Eminent neurologist Baroness Susan Greenfield said yesterday that spending time online gaming and browsing internet sites such as Facebook could pose problems for millions of youngsters.

Three paragraphs from further on in the same article:

However, she did not reveal any research that had made a connection between screen technologies and brain degeneration.

Professor Mark Griffiths, a psychologist and Directory of Nottingham Trent University’s International Gaming Research Unit, said he knew of no scientific evidence that such a link existed.

He said: ‘If anything the fact computer games are arousing can aid education by keeping children engaged.’

So, basically she is speculating that constantly being at a computer screen could damage your brain (for example, if you spend too much time on the Mail website) but she fails to provide any evidence to support her hypothesis. The Daily Mail chooses to ignore that and prefers to instead publish a headline that clearly implies the claim is based on evidence – i.e. if they accurately reported what the neurologist had said the headline would read: ‘Computer games could leave children with ‘dementia’ warns top neurologist’ rather than: ‘Computer games leave children with ‘dementia’ warns top neurologist’.

Paul Dacre doesn’t seem to realise that there is a lot more to bad journalism than just phone hacking and that tougher regulation isn’t just a result of that one crime, but rather the fact that the vast majority of newspapers publish bullshit every single day.

Daily Telegraph reheats Daily Mail rubbish

Last week the Daily Mail claimed that Thomas the Tank Engine had got rid of Christmas in an attempt to be politically correct. The article did seem to contradict this claim by including the following two paragraphs near the end:

Hit Entertainment, the company behind the DVD, said: ‘It was put out some time ago. It was not a seasonal release specifically aimed at a Christmas audience, but we do put out seasonal releases that have Christmas in the title.

‘Last year we had Christmas Express and next year we are planning another Christmas title.’

So, the Daily Mail article made it clear that the DVD they were referring to was an older release, and as such was not exactly ‘news’ nor was the DVD intended as a seasonal release.

The Daily Telegraph today ran the following headline: ‘Christmas removed from Thomas the Tank Engine to be politically correct’. They followed up this headline with this sub-heading:

The daughter of the clergyman author who created Thomas the Tank Engine has criticised television producers for writing Christmas out of a new series. [emphasis is mine]

The article continues:

In the offending TV episode called “Keeping up with James”, the trains compete to carry presents to children against a background with a fir tree decorated with baubles and a choir.

But instead of using the word Christmas, the programme talks of the “winter holidays” and a “holiday tree.”

Just a couple of problems:

  1. The episode referred to in the Telegraph article – presumably what the Telegraph means by ‘writing Christmas out of a new series‘ – first aired in 2005.
  2. This year a Thomas the Tank Engine Christmas special is being released on the 31st October – complete with ‘Wishes come true in this Christmas special!’ slapped on the front cover.

The Telegraph does seem to make the vaguest reference to what the Mail article made clear: the removal of overtly Christmas language was a cynical attempt to flog the DVD all year round and all-world-round. However, it doesn’t offer the same level of transparency that the Daily Mail article does and simply states in the closing paragraph that:

Hit Entertainment has said references to Christmas were removed because the DVD on which it featured was designed to be sold all the year round.

And, as is very clear by the expected 31st October release of the Thomas the Tank Engine Christmas special, we can clearly see that new episodes will indeed be cynically exploiting the Christmas theme for profit. Just as Jesus would have wanted, no doubt.


With thanks to @notjarvis for tweeting this story to me.

The lies keep on coming

So, the old myth about the immigrant that avoided deportation thanks to owning a cat was mentioned by Theresa May in her conference speech. Theresa May was laughed at because this never actually happened and had been debunked at the time. So far, so simple. Even the Daily Mail reported on the story – conveniently forgetting that they were one of the early spreaders of the false story back in 2009 when it first started doing the rounds. However, now the Daily Mail have gone and done this:

The Daily Mail: enemy of truth

Even though the lawyers involved in this case have issued a categorical denial of the story only yesterday, they make a complete mockery of the truth and publish this shit. On the front page.

I despair. How can they get away with this? Why do people keep buying this shit? This last few weeks have been amazing in terms of just how many lies the Daily Mail have been happy to repeat. And still nothing can be done.

OK, enough, this has to stop

The Daily Mail is still publishing stories about the BBC’s non-banning of AD/BC from ever more bizarre sources:

Vatican

The ‘journalist’ behind this article is Simon Caldwell and if he doesn’t realise that this story is a complete lie, then he must be one of the most incompetent journalists around, or one of the most morally bankrupt. The article is just breathtakingly dishonest:

The Vatican has accused the BBC of an ‘act of enormous foolishness’ for dumping the terms BC and AD in case they cause offence to non-Christians.

The Roman Catholic Church also severely criticised the ‘senseless hypocrisy’ of Britain’s public service broadcaster for using a false respect for other religions to purge Christianity from Western culture.

Caldwell claims, despite the BBC issuing clarifying statements and the original Mail on Sunday admitting that each presenter was free to choose what terms to use, that:

The new guidance from the BBC asserts that the abbreviations for Before Christ and Anno Domini (the Year of the Lord) infringed its protocols on impartiality.

It instructs employees to instead replace them with the non-religious phrases BCE and BC – Before Common Era and Common Era.

No, the BBC have not issued any such instructions. Anybody with seconds in which to search Google knows this. Everyone who knows how the Daily Mail blusters and lies constantly to attack the BBC for the most inane reasons knows that any such story should be taken with a large pinch of salt.

How can articles like this be published? How can the Daily Mail exist in such a vacuum of truth? This story was an invention of the Mail on Sunday and it was immediately debunked – indeed people reading to the end of the Mail on Sunday article realised that is was invented because the Mail on Sunday admitted as much in the original article. Yet here we are, another myth has entered part of the national consciousness – the paranoid, ignorant and vocal minority of Daily Mail readers who our politicians feel it is so important to pander to.

I cannot clearly express how frustrated and angry I am becoming that shit like this can be published day after day when it is just a lie, a complete fucking lie. The BBC have never issued any order for presenters to abandon AD/BC and you only have to watch BBC programmes to realise that AD/BC is still used, frequently. It is beyond a joke now. People lap this bullshit up, believing it even though it seems laughable to anyone with half a brain how anyone could take this myth seriously.

We need proper press regulation because a loud minority have provided consistent evidence that they do not have the mental capacity to tell fact from fiction anymore and they must be saved from their own ignorance.

As for the Vatican: this is an organisation that can find the time to be outraged at the BBC because they are under the false impression that they are swapping one arbitrary term for another; whilst they are painstakingly attempting to cover-up years of systematic child abuse. I think they need to reassess their priorities.

Theresa May’s Littlejohn moment

So Theresa May repeated the 2009 myth that an immigrant was allowed to stay in the UK because they owned a cat. Worryingly, her speech had – according to Left Foot Forward – been checked by no less than David Cameron, Nick Clegg, George Osborne and Danny Alexander. Oh dear. For the record (in case you somehow missed this)  this is what she claimed in her speech:

“We all know the stories about the Human Rights Act. The violent drug dealer who cannot be sent home because his daughter – for whom he pays no maintenance – lives here. The robber who cannot be removed because he has a girlfriend. The illegal immigrant who cannot be deported because – and I am not making this up – he had a pet cat.”

To be fair to her, she wasn’t making this story up – that is the job of our wonderful press which can do so safe in the knowledge that it faces no sanctions for doing so. The story originated in the Sunday Telegraph and, even though it was clearly rubbish, it was copied by the Daily Mail, Daily Express, The Sun and the Daily Star.

As I’ve written so many times before: dishonest journalism has consequences.

It has only been a few days since David Cameron attacked the Human Rights Act based on nothing more than an incident he read about in the Daily Mail. Needless to say, that Daily Mail article was utterly dishonest and was discredited here long before Cameron repeated it. It seems to me that the main problem with democracy in the UK is that all politicians can ever focus on is the next election and therefore they feel they are always at the mercy of public opinion. They therefore discuss what they think the country cares about, which largely means that they (having no knowledge of the country as a whole) simply look at what the newspapers are writing about and base political discourse around the same few tired narratives – most of which are extremely distorted.

Thus every time a politician wants to appeal to the electorate they feel as if they must go for the short-term topic of the day and that they can only connect with the public by repeating some crap they read in the newspaper – as if newspapers are some magical conduit to our souls. This is why in a time of a world financial crisis politicians think our main concerns are the 100 or so illegal immigrants who we fail to legally deport each year due to the Human Rights Act, or weekly bin collections, or immigration or council tax or people on benefits or whatever else is easy to attack, say or promise. We are treated as if we were selfish children, unable to see past our own immediate wants.

I don’t think we are, and I think – increasingly – we are becoming more and more conscious of just how poisoned political discourse has become in this country thanks to the distorted media narratives created by a largely amoral and unregulated press. It might at first seem pretty funny that the home secretary should make such an obvious gaffe during a big speech. But it isn’t funny, at all, because it happens far too often and on most occasions it is rarely challenged.


In case you are wondering, yes, Richard Littlejohn did cover this story.

George Carey: ‘Challenged’

George Carey, former Archbishop of Canterbury, weighed in a couple of days ago (not sure how I missed it) on the BBC unequivocally NOT BANNING THE USE OF AD/BC: ‘Why are we letting the BBC abandon the Year of our Lord?’.

This myth is interesting because we’ve all been there at the inception of it – that first article plastered on the Mail on Sunday front page. We’ve all known from the off – simply by reading the whole article – that it was complete rubbish and every single idiot that has repeated it since whilst frothing away at a keyboard should hang up their rage-worn fingers in shame. If they did we could kiss goodbye to the following ‘writers':

  • James Deliingpole
  • Richard Littlejohn
  • Melanie Phillips
  • Steve Doughty
  • Boris Johnson

What a wonderful world that would be.

Anyway, Tabloid Watch has carefully documented the way this myth has been happily repeated by people who must be aware that it is a complete lie, but just don’t care. It’s even won the Tabloid Bullshit of the Month award – for which it was necessary for the award to be issued to everybody writing at both the Mail on Sunday and the Daily Mail.

Anyway, in wades the Bishop irrespective of all this:

Dionysius Exiguus would be dumbfounded at the attempts by the BBC to issue guidelines that amount to ditching the well-known terms in our calendar, BC and AD…

[so] why does the BBC wish to challenge and, we assume, discard this ancient usage?

Wait, sorry Mr Carey, did you just write ‘assume’? You ‘assume’ they are trying to ‘challenge’ or ‘discard’ BC/AD but surely you’ve had enough time to look into the matter? I will not bore you with the whole piece of persecution-complex drivel but I will pick out a few classic Daily-Mail-reader/writer devices/ For example, the classic ‘I’m not… but’ used here:

I am trying to be charitable to the BBC in not seeing this as a deliberate attempt to sideline the Christian faith, but I am quite sure that it amounts to a denial of our Christian heritage.

Breathtaking. Absolutely breathtaking. Just re-read that a couple of times to appreciate the mental leap it takes to join those two opposed ideas together in one sentence.

Next up, wheel out some more tabloid lies to support the lie you’re currently writing about:

The BBC changes are only a symptom of this crisis of historical memory.

We have recently seen the police investigate a cafe owner for displaying biblical texts. Street preachers have been arrested for handing out leaflets about the Christian faith. Nurses and other workers have been barred from wearing crosses.

A doctor is currently being investigated for praying with and for a patient.

The cafe owner was spoken to after the police received complaints that what was being displayed was homophobic – nothing to do with it being a Christian text. Nurses have to remove all jewelry – and a cross is not classed as being an essential part of the Christian faith – i.e. it is not standard practice to wear one, but personal choice (see Bill Hicks on why Christians should perhaps stop wearing them). Basically, tabloid stories about Christians being persecuted should always be taken with a huge dose of salt, not repeated as fact to support the lie you’re currently spreading.

To round off a thoroughly ignorant article Mr Carey finishes with a wish I’ve read all too often lately:

I would like to think that the BBC might rethink the guidelines it has sent out to its programme directors but, if that is too much to expect, is it too much to hope that presenters will use their intelligence and ignore such silly and yet potentially harmful advice?

Editorial decision rests with each producer / presenter Mr Carey, hence why the Daily Mail have also been moaning that different programmes switch between the two – and some programmes even use the terms interchangeably. I do recall watching QI on the weekend and Stephen Fry used BC. What you ‘would like to think’ about the BBC is actually the reality, had you only looked briefly into the matter you could have avoided inflicting your stupidity on the world.

For once, I will leave the (almost) last word to the utterly, utterly brilliant Mail sub who wrote this caption underneath a photo of George Carey:

Challenged

I could not think of a more fitting term.


With thanks to Metaltoast for pointing out this article to me.